Kvalitet og kompetanse

Allegros krav til kompetanse gjenspeiler våre kvalitetskrav.

Flertallet av Allegros oversettere har bevilling som statsautorisert translatør. Oversetterne våre utgjør et unikt og stabilt fagmiljø med lang erfaring. De har høyere utdanning og benytter det siste innen oversettelsesteknologi for å sikre konsistens i det vi leverer. Våre morsmålsoversettere kvalitetssikrer våre leveranser.

Visste du at?

Visste du at minst to erfarne oversettere leser, oversetter og korrigerer oversettelsen før den leveres til deg?

Kvalitetsrutiner

Kvalitetsstyring

Allegro har utviklet sitt eget kvalitetssystem basert på ISO 9001 og NS-EN ISO 17100:2015 Oversettelsestjenester – Krav til tjenester:

  • Vi har dokumenterte prosedyrer for bl.a. dokumentbehandling, valg av leverandører, konfidensialitet og sikkerhet.

  • Våre prosedyrer sikrer god sporbarhet og best mulig kvalitet på våre tjenester.

  • Allegro er registrert i Achilles UNCE som kvalifisert leverandør til energisektoren, og i TransQ og StartBANK som kvalifisert leverandør til henholdsvis transportsektoren og bygge- og anleggsbransjen samt forvaltning, forsikring og eiendom.

Kvalitetssikring

  • Allegro har faste rutiner for kvalitetssikring, med opprettelse av termlister og avklaring av spørsmål med kunden underveis.

  • Våre leveranser kvalitetssikres i henhold til kravene i NS-EN ISO 17100:2015.

  • Vi stiller samme strenge krav til våre underleverandører som til oss selv.

  • Eventuelle avvik blir registrert og behandlet, og rutinene våre blir deretter gjennomgått.

Konfidensialitet

  • Alle Allegros ansatte og underleverandører har undertegnet en taushetserklæring der de forplikter seg til ikke å videreformidle opplysninger om produkter, drifts- eller forretningsforhold eller noen annen informasjon som de får kjennskap til i sitt arbeid med oppdrag for våre kunder.

  • Taushetsplikten gjelder både i ansettelsestiden og etter eventuell fratreden fra bedriftens tjeneste.

Klagebehandling

  • Kundeklager gis alltid høyeste prioritet, og vi setter pris på alle tilbakemeldinger.

  • Daglig leder vurderer klagen sammen med den eller de involverte og beslutter videre oppfølging.

  • Alle kundeklager behandles som avvik og rapporteres i henhold til egne rutiner.

Informasjons- og datasikkerhet

  • Allegro har gode rutiner for lagring, sletting og makulering av kunderelaterte dokumenter.

  • Vi benytter et krypteringsprogram for mottak og leveranse av dokumenter med sensitive opplysninger.

  • Allegro AS benytter en ASP-løsning som er sikret med kraftige brannmurer og antivirus/antispyware-løsninger. Serveren overvåkes kontinuerlig, og det tas daglig sikkerhetskopi.

Fakturering

  • Faktura utarbeides i henhold til avtale med hver enkelt kunde.

  • Allegro fører timer i henhold til forskrift om bokføring og kan dokumentere spesifisert tidsbruk per ansatt for alle oppdrag.

  • For oppdrag honorert etter medgått tid dokumenteres faktura i henhold til kravene i NS 8402.

  • Allegro tilbyr elektronisk faktura.